קניית דירה על הנייר

זוג קונה בית

רכישת דירה היא מהלך מרגש ומשמעותי. זוהי בעצם הקניה הכי משמעתית בחיים. יש מי שקונים דירות למגורים, ויש מי שקונה דירות חדשות להשקעה, יש מי שקונה דירה מוכנה שכבר בנויה, ויש מי שקונים דירה שעדיין איננה בנויה- מהלך של קניית דירה על הנייר.
במצב שבו קונים דירה חדשה מקבלן, הקניה היא בעצם קניית דירה על הנייר, משום שהדירה עדיין איננה בנויה והקונה רואה אותה רק 'על הנייר': הקונה יכול להתרשם מתכנון הפרויקט ומתכנית-הדירה כפי שהם מוצגים לו על ידי היזם/הקבלן ואנשי השיווק מטעמם. ברוב המקרים, רכישת דירה על הנייר תהיה זולה יותר משמעותית מאשר דירה קיימת שכבר בנויה פיזית ושנתוניה דומים (מבחינת מיקום, שטח וכו') גם ערך הדירה בדרך כלל יעלה משמעותית מהשלב של 'על הנייר' ועד לשלב שבו היא כבר בנויה במסגרת פרויקטים חדשים מאוכלסים.

לפעמים עליית הערך תהיה אפילו סביב 30% ויותר. כך שזוהי לרוב גם עסקה טובה במובן של השקעה שתשביח את עצמה. לפני שמקבלים החלטה על קניית דירה על הנייר, חשוב מאוד לבדוק מספר פרויקטים באזור שבו מעוניינים לקנות, להשוות את סוגי הדירות, להשוות מחירים בסביבה, הדרך הקלה לבירור היא דרך יריד דירות אשר מאפשר להתרשם מההיצע ולבחור מתוך מידע והשוואות אלטרנטיביות.

אתר בנייה

רכישת דירה על הנייר וגם עסקה כלכלית מעולה

הרבה פרויקטים 'על הנייר' הם באזורים מתפתחים/חדשים, והמשמעות של זה היא שכל הסביבה עדיין בהתהוות ושהיא תתפתח 'תוך כדי תנועה', לכן מאוד חשוב לוודא שיש בקרבת מקום מוסדות חינוך, מרכז קניות, וכך הלאה. המשמעות של קניית במסגרת נדל"ן להשקעה נכס באזור מתפתח היא כדאית גם במובן הכלכלי, כי לרוב מדובר בעסקה שההשבחה עליה תהיה מעולה, ושתוך כמה שנים ערך הנכס יעלה בצורה משמעותית. יש מקרים של קניית דירה על הנייר שכעבור חמש שנים מרכישת הדירה הקונה מרוויח יפה ו'עושה סיבוב' של כ- 800,000 ואפילו מיליון שקל על העסקה, כמבון שזה יחסי ומי שמחפש דירות עד מיליון ש"ח הרווח יהיה נמוך משמעותי אך עדיין מספק.

זוג קונה בית במסגרת קניית דירה על הנייר

לא 'לקפוץ' על הדירה הראשונה שמציעים לכם

ברגע שמחליטים על הדירה הקונקרטית שאותה רוצים לקנות, חשוב מאוד לברר כמה שיותר נתונים על הקבלן והיזם של הפרויקט: מה הרקורד שלהם, כמה דירות הם כבר 'מסרו' בעבר, האם איכות הבנייה שלהם גבוהה, האם אכפת להם מהדיירים שקנו אצלם והאם הם מספקים שירות איכותי גם לאחר הקניה, האם חוזה הרכישה מולם הוא בהתאם לחוק-המכר, וכדומה. חשוב לברר האם יש לדירה חניה ומהו מספר החניה ולברר את מיקומה הפיזי, כמובן שכדאי שהיא תהיה כמה שיותר קרובה למעלית.

אותו הדבר לגבי מחסן: לברר האם יש מחסן והאם הוא כלול בעסקה, או שקונים אותו בנפרד. לברר את מספר המחסן וגם את גודלו הפיזי. יש פרויקטים שמציעים מחסנים במספר גדלים לא זהים, בדקו מהו שטח המחסן שאתם קונים. חשוב לבדוק אם יש בפרויקט אולם-דיירים או מועדון דיירים או חדר-כושר, חשוב לבדוק אם יש איזושהי הערכה לגבי דמי-הניהול במקרה שתהיה לפרויקט חברת-ניהול. דמי-ניהול חודשיים לפעמים מאוד גבוהים ומהווים הוצאה משמעותית על הקופה המשפחתית, וחשוב לדעת את זה.

זוג מהלך ברחוב עם קפה ושמח

קניית דירה על הנייר בידקו מי הם הרוכשים


כשקונים דירה על הנייר בטרם תבצעו רכישת דירה מקבלן חשוב לשאול את הקבלן/היזם מיהם הרוכשים שכבר קנו דירה בפרויקט, כדאי לדעת מראש מהם מאפייני האוכלוסייה שתגור אתכם באותו המתחם. חשוב לשאול לגבי הפיתוח הסביבתי של הפרויקט ולקרוא טיפים לרכישת דירה כגון: מה יוקם שם? גינת נוי, כיכר עם מזרקה? ספסלים, תאורת לילה? האם תהיה פינת כלבים, האם תהיה גינת משחקים? אחרי שתקבלו תשובות על כל השאלות ויהיו בידיכם כל הפרטים על הנכס – אז תוכלו לקבל החלטה ולהתקדם לרכישת הדירה. שיהיה במזל וברכה.

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

תוכן עניינים
אהבתם את המאמר? שתפו!
התקשרות מהירה
050-6725005
או השאירו פרטים ונחזור אליכם
מה חדש באתר?
Open chat
שלום וברכה!
אני אודליה דדון מנכ"לית החברה.
אני כאן כדי לסייע לכם במה אוכל לעזור?
Call Now Button