רכישת דירה מקבלן

זוג בעת רכישת דירה מקבלן

שוק הנדל"ן אמנם חטף 'מכה בכנף' בעקבות משבר הקורונה, אבל יחד עם זה, גם דווח על ביצוע של כ-20,000 עסקאות נדל"ן בחודשים מאי-יולי האחרונים. אז כנראה שלא מדובר בקיפאון בתחום. אם אתם שוקלים רכישת דירה מקבלן, אז תדעו ש'המצב' כיום דווקא לטובתכם, כי בתקופה הזו קבלנים מגלים גמישות יחסית, ובטוח שיבואו לקראתכם במחיר הדירה.

אדם מול אתר בנייה

מה חשוב לבדוק לפני שמבצעים רכישת דירה מקבלן?

קודם כל, חשוב לבדוק את ה'רקורד' של הקבלן: כמה פרויקטים חדשים הוא כבר בנה, האם כבר מסר מפתחות לדיירים, מהי איכות-הבנייה של הפרויקטים שלו, מהו קצב התקדמות-הבנייה אצלו בדרך כלל והאם הוא עומד בלוחות-זמנים. אפשר לנסות לאתר רוכשים שקנו ממנו דירה להשקעה או למגורים בשנים קודמות/בעבר ולקבל מהם חוות-דעת. קחו בחשבון שישנם קבלנים מקומיים לא גדולים שהם מאוד מקצועיים ואיכותיים, ושלא תמיד שם מפורסם מעיד על איכות. זוכרים שנפלו מרפסות בפרויקטים של חברות ידועות וותיקות?! עובדה.

תבדקו פרויקטים נוספים של אותו הקבלן

בעת רכישת דירה מקבלן, כאמור, חשוב לברר לגבי פרויקטים קודמים של הקבלן, ואף מומלץ ביותר ללכת לראות אותם פיזית. כך תוכלו לעמוד על טיבה של איכות הבנייה מקרוב. אם יש לו פרויקטים בעיר אחרת מזו שאתם שוקלים לקנות בה, סעו ותראו גם אותם.
בעת רכישת דירה מקבלן חשוב לוודא שהקבלן רשום כחוק באיגוד הקבלנים והבונים של ישראל. חשוב לוודא שלפרויקט הספציפי שבו אתם מעוניינים לרכוש דירה בין אם זה נדל"ן להשקעה או למגורים יש ליווי-בנקאי. המשמעות היא שיש ערבות בנקאית לכסף שלכם ושכספכם יובטח בכל מצב.

טרם רכישת דירה מקבלן וודאו שהוא מחויב לחוק המכר

לפני שקונים דירה מקבלן, חשוב לוודא שהקבלן מחויב לחוק המכר. חוזה בערבות חוק-מכר יבטיח את הרכישה שלהם גם במקרה של בעיות בלתי צפויות, רצוי לבדוק על טיפים לרכישת דירה כך תהיו מודעים להפתעות לא נעימות למשל במקרה של עיכוב משמעותי במסירת המפתח, תקבלו עבור כל חודש של איחור שכ"ד בהתאם.
חשוב לוודא שיש לפרויקט שבו אתם מתכוונים לקנות דירה עורך-דין שמלווה את הפרויקט מצד הקבלן. הכספים שאתם תשלמו עבור הדירה יועברו רק על פי חוק מכר: כלומר בהדרגה ולפי קצב התקדמות הבנייה, כשכספכם מופקד בנאמנות, ולא עובר ישירות ל'ידיים של הקבלן'.

חתימת חוזה בתחום הבנייה

בעת רכישת דירה מקבלן מומלץ לבחור בפרויקט שכבר יש לו היתר-בנייה

חפשו דירה בירידי דירות – אם אתם רוכשים דירה רצוי שתבררו ראשית האם קיים יריד דירות באזור שהינכם מעוניינים לרכוש דירה, לרוב אירועי ירידי דירות יקבצו למקום אחד את כל הקבלנים אשר בונים דירות חדשות באזור שהנכם מעוניינים לרכוש שם דירה. ובכך תוכלו לקבל את אותה הדירה במחיר יותר מוזל, מאשר שתפנו לקבלן באופן עצמאי.

בעת רכישת דירה מקבלן בידקו שיש היתר – מומלץ לוודא שלפרויקט שבו אתם מעוניינים לרכוש דירה כבר התקבל היתר-בנייה. ברגע שיש היתר-בנייה זה מבסס את העובדה שהפרויקט אכן יוקם ושכבר יש הסכמה לגביו ברשויות הרלוונטיות. בדקו גם מה כולל היתר-הבניה, וודאו, למשל, את מספר הבניינים בו ואת מספר הקומות והדירות, שלא יבטיחו לכם, למשל, דירה בקומה עשירית כשההיתר הוא רק עד שמונה קומות בבניין.

תבדקו האם הקבלן הוא גם היזם ו/או גם הקבלן-המבצע – יש פרויקטים שבהם היזם הוא אדם אחד, והקבלן-המבצע הוא אדם אחר. חשוב לברר את זה היטב ולדעת מי הוא מי. אם מדובר ביזם מסוים ובקבלן-מבצע אחר יש לברר את ה'רקורד' של שניהם.
לברר מי האדריכל המבצע של הפרויקט – ולבקש לראות תכנית-דירה של הדירה הקונקרטית שאתם רוצים לקנות. לוודא שאם תרצו, תוכלו לבצע שינויים בתכנית-הדירה על פי רצונכם ובסיוע אדריכל-הפרויקט. זה בהחלט מקובל כיום.
מומלץ ללכת לראות את השטח בעיניים – חשוב שתהיו מעורבים בהתקדמות הפרויקט, שתגיעו לשטח ותראו שאכן מתרחשים בו תהליכי-בנייה, כמו: חפירה, דיפון וכדומה.
תבדקו את מאפייני אוכלוסיית הרוכשים – זכותכם לשאול את הקבלן או נציגיו בפרויקט מיהם הרוכשים שכבר קנו דירה בפרויקט, והאם הרוב קונים דירה להשקעה או למגורים זכותכם לדעת מי יהיו השכנים שלכם. בברכת שכנות טובה וחתימה טובה.

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

תוכן עניינים
אהבתם את המאמר? שתפו!
התקשרות מהירה
050-6725005
או השאירו פרטים ונחזור אליכם
מה חדש באתר?
Open chat
שלום וברכה!
אני אודליה דדון מנכ"לית החברה.
אני כאן כדי לסייע לכם במה אוכל לעזור?
Call Now Button