טיפים לרכישת דירה

אשה מראה לאנשים וממליצה על טיפים לרכישת דירה

לקראת ביצוע רכישת דירה חדשה, בין אם זו דירת יד שניה, דירה מקבלן, דירה בישראל או דירה בחו"ל, חשוב מאוד להקפיד על כמה כללים בסיסיים, על מנת להבטיח שהעסקה תהיה הוגנת וטובה. אז הנה כמה טיפים לרכישת דירה.

זוג מקבל מפתח לדירה

קבלו ליווי מעורך-דין מומחה בנדל"ן

כלל ראשון הוא לא לבצע את רכישת הנכס לבד – אלא להסתייע בעורך-דין שמתמחה בנדל"ן ואשר ביצע כבר מספר עסקאות נדל"ן להשקעה, שהוא זה שילווה עבורכם את התהליך ויבצע את הבדיקות הנדרשות לפני קבלת ההחלטה לגבי הנכס והחתימה על הסכם-רכישה.

כלל שני בידקו את סטטוס רישום הנכס בטאבו – ברשימת טיפים לרכישת דירה הוא לבדוק את רישום הדירה בלשכת רישום המקרקעין. לוודא שהדירה נקיה משעבודים עיקולים, חובות, וכדומה. רישום 'נקי', משמעו שהרישום בטאבו כשר וברור. יש לזהות בנסח-טאבו שהנכס אכן רשום על שם מי שעתיד למכור לכם אותו. חשוב לוודא שאכן מי שמוכר לכם את הנכס הוא בעל הנכס הרשום. חשוב לוודא את כתובת הנכס המדויקת ברישום, רחוב ומספר הבית, גוש וחלקה ותת-חלקה. הקומה שבה ממוקם הנכס גם מופיעה ברישום בנסח טאבו.

עוד טיפים לרכישת דירה בקרו בדירה ביום ובלילה, וגם בסופ"ש

חשוב להקפיד לראות את הדירה שאתם רוצים לקנות כמה פעמים: גם בשעות היום, וגם בשעות הלילה. חשוב לשאול את בעל הדירה או את השוכר על בעיות/יתרונות וחסרונות הנכס כפי שהוא חווה אותם. חשוב לדעת מהו גובה דמי-הניהול החודשיים או דמי וועד-הבית, חשוב לדעת מהו סכום הארנונה לנכס.
תעשו השוואות לנכסים אחרים ולמחירים שלהם חשוב לראות כמה נכסים באזור שבו אתם רוצים לקנות, וגם באזורים ב'רדיוס' טיפה רחוק ממנו. גם אם כבר איתרתם את הדירה שאתם רוצים לקנות – עדיין לא 'להינעל' עליה, אלא לבדוק עוד כמה נכסים בסביבה, אולי בכלל מתאים לכם דירה בסטטוס דירות חדשות על מנת להשוות נתונים ולוודא שזוהי אכן הדירה שהכי מתאימה לצרכים שלכם. וזהו ללא ספק אחד מן טיפים לרכישת דירה.

אשה מראה לזוג ונותנת טיפים לרכישת הדרה

טיפים לרכישת דירה בצורה נכונה

עוד נקודה חשובה לעצה או טיפים לרכישת דירה חשוב לחקור את הסביבה שבה ממוקמת הדירה שאותם אתם רוצים לקנות: האם היא שקטה או רועשת ביום ובלילה, מהו סוג האוכלוסייה, האם זה אזור מתפתח או מוזנח. האם העירייה/הרשות המקומית משקיעה ומטפחת את האזור. האם יש בעיה 'סביבתית' כלשהי, כמו גורם קרינה-סלולרית מסוכנת בקרבת מקום, אלימות, או בית ספר רועש 'מתחת לחלון' מסביב לשעון. אם יש לכם ילדים בגילאי גן ובית-ספר, חשוב לוודא לגבי איכות מוסדות-החינוך באזור, כולל מרכז קהילתי/מתנ"ס, וכו'. חשוב לוודא נגישות למרכז-קניות קרוב. אם אין לנכס שאתם רוצים לקנות חניה-בטאבו ונושא החניה חשוב לכם, אז חשוב לברר את מיקום החניון הסמוך וכמה עולה שם מנוי-חודשי/שנתי.

תנו הצעה על לפחות 300,000 ₪ פחות מהמחיר המבוקש

לפני שאתם נותנים הצעת מחיר על הדירה שבחרתם, בידקו היטב מחירים של עסקאות שבוצעו לאחרונה באותו הרחוב/אזור באתר של 'רשות המיסים' – שם מדובר בעסקאות שבוצעו בפועל, ולא במחירים-מבוקשים-בלבד. כמובן שאם זאת דירה המשווקת במסגרת פרויקטים חדשים יהיה לכם קשה יותר אבל כדאי לנסות. כמו כן, בידקו כמה זמן הכנס 'בשוק' וכמה זמן מנסים למכור אותו. ברוב המקרים, נכס שנמצא הרבה זמן 'על המדף' סביר להניח שיתגמשו לגבי המחיר שלו בעת המכירה. תנו הצעה של לפחות 300,000 ₪ פחות מהמחיר המבוקש. אם יש לכם יכולת לבצע עסקה-זריזה, תיידעו בכך את המוכר, כי הוא יבין שאתם רציניים וכך יש סיכוי גבוה שהוא יבוא לקראתכם במחיר, כשיבין שהכסף שלכם 'יעבור' אליו מהר. אם ראיתם את הדירה עם מתווך, תדאגו שהמתווך עושה את מלאכתו ונלחם למענכם על מחיר אטרקטיבי וגמיש ככל שניתן מול בעל הנכס (מתווך מקצועי יכול לחסוך לכם הרבה כסף וריצות, גם אם הוא גובה עמלה שנראית לכם גבוהה) כי מתווך מקצועי בקיא מאוד באזור שבו הוא פועל, מכיר את כל הנכסים הטובים, הוא יידע להביא לכם עסקה טובה ו'לתפור' לכם אותה 'עד המפתח'. מתווך אמין גם יידע לספר בגילוי נאות על בעיות בנכס, באם ישנן כאלו.

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

תוכן עניינים
אהבתם את המאמר? שתפו!
התקשרות מהירה
050-6725005
או השאירו פרטים ונחזור אליכם
מה חדש באתר?
Open chat
שלום וברכה!
אני אודליה דדון מנכ"לית החברה.
אני כאן כדי לסייע לכם במה אוכל לעזור?
Call Now Button