דירות עד מיליון שקל

איש לוחץ יד לאישה לאחר רכישת דירה

מיליון שקל. פעם המספר הזה נשמע המון כסף. אפילו לפני עשרים שנה, נגיד, דירות עד מיליון שקל בסכום הזה עוד אפשר היה לקנות דירת שלושה חדרים בתל-אביב. היום אפילו חנות קטנה של 50 מ"ר לא תוכלו למצוא בתל אביב בסכום הזה. מחירי הנדל"ן בעשרים השנים האחרונות זינקו במאתיים אחוז ויותר. במרכז זה בכלל טירוף.

תל-אביב מדורגת בין חמש הערים היקרות בעולם גם באספקט הנדל"ני. יחד עם זה, מי שמחפש דירות עד מיליון שקל כן יוכל למצוא נכסים לרכישה, אבל כמובן שלא בתל-אביב. הנה, לדוגמא, עסקות טריות על 'המדף' שנחתמו אפילו בפחות ממיליון שקל: דירה בבת-ים ברחוב ניצנה, בת שני חדרים בשטח של 55 מ"ר נמכרה לאחרונה בסכום של 865,000 ש"ח. דירה בבאר-שבע ברחוב אברהם אבינו, בת שלושה חדרים בשטח של 74 מ"ר נמכרה בסכום של 680,000 ש"ח, דירה בערד ברחוב אופק, בת שני חדרים בשטח של 50 מ"ר עם חניה נמכרה בסכום של 320,000 ש"ח. דירה נוספת בערד ברחוב עיינות בת שלושה חדרים בשטח של 85 מ"ר נמכרה בסכום של 615,000 ש"ח.

דוגמאות אלו מבטאות את העובדה שככל שהולכים אל הפריפריות, כן ניתן למצוא דירות במחירים של עד מיליון שקל. מאז ומתמיד מחירי הנדל"ן להשקעה או למגורים היו פונקציה של היצע וביקוש. במרכז הולכות ופוחתות עתודות-הקרקע לבנייה-למגורים, לעומת הביקושים הערים שלא נרגעים, ועל כן המחירים רק עולים. בפריפריה יש הרבה יותר עתודות קרקע, ולכן המחירים בהתאם. אגב, גם בתקופת הקורונה מחירי הנדל"ן במרכז ממש לא 'צנחו' ולרוב רק הוקפאו. לעומת זאת, באזורי הפריפריה נרשמו ירידות מחירים של כ- 20% ויותר.

דירות עד מליון ויותר דירות חדשות

גם מס הרכישה פחות יקר בקניית דירות עד מיליון שקל

למי שקונה דירה עד מחיר של מיליון ש"ח חשוב לדעת שגם בבדיקה של כמה משלמים מס רכישה על הדירה התשלום יהיה נמוך בהתאם, לדוגמא: נקבע בחוק פטור ממס-רכישה עבור דירה ראשונה על חלק-השווי שלה עד 744,505 ש"ח (כאמור, רלוונטי רק לרוכשי דירה ראשונה).
כמו כן, נקבע בחוק תשלום של 3.5% מס-רכישה עבור דירה שהמחיר שלה נע בין 744,506 ש"ח עד 2,069,205 ש"ח. סכום מס הרכישה גם במקרים אלו כמובן נקבע באחוזים ביחס לסכום-העסקה שבוצעה בפועל.

דירות 4 חדרים בחריש במיליון ש"ח

בשנים האחרונות מדובר רבות על העיר החדשה 'חריש' שהחלה להתאכלס בשנת 2016 ואשר מחירי הנדל"ן בה מאוד אטרקטיביים ביחס למרכז הארץ. חריש היא כמו העיר מודיעין במובן של עיר שתוכננה בהקפדה מראש, תוך תשומת לב ליחסי גומלין מאוזנים היטב בין פרויקטים חדשים למגורים לבין שירותי קהילה, בין צורכי הפרט, המשפחה והאוכלוסייה הכללית באזור. רק בשנת 2015 הושקעו בחריש מיליארד שקל בפיתוח. בחריש יש פרויקטים 'ירוקים', התייחסות לאיכות הסביבה, לפתרונות חינוך ופנאי ברמה גבוהה, וכדומה. בחריש, לדוגמא, ניתן למצוא דירות חדשות של ארבעה חדרים מרווחות ובסטנדרט-בניה איכותי במחירים של עד מיליון וחצי שקל, ואם הקנייה תתבצע דרך יריד דירות כנראה שתשיגו מחיר טוב יותר.

פועל בניין בעבודה בבניין

קונים במיליון שקל, והתשואה היא 12 אחוז

גם הארנונה בחריש יחסית זולה. רבים מהרוכשים בחריש הם מהמגזר הדתי, אך לא רק מתוכו כמובן. רכישת נכס בחריש מומלצת גם כדירה להשקעה וההשקעה היא מעולה שההשבחה ממנה תהיה גבוהה ביותר, עד 12 % תשואה, מספר-תשואה שכבר אי אפשר למצוא בהשקעה נדל"נית במרבית האזורים בארץ. אז אם יש לכם מיליון שקל פנויים להשקעה חכמה – חפשו דירות עד מיליון שקל במיקום טוב ומתפתח ותסגרו עסקה. נכון, 'כסף לא צומח על העצים', אבל בהשקעת נדל"ן חכמה הוא צומח לתפארת ומבטיח לכם תנובה כלכלית.

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

תוכן עניינים
אהבתם את המאמר? שתפו!
התקשרות מהירה
050-6725005
או השאירו פרטים ונחזור אליכם
מה חדש באתר?
Open chat
שלום וברכה!
אני אודליה דדון מנכ"לית החברה.
אני כאן כדי לסייע לכם במה אוכל לעזור?
Call Now Button