כמה עולה לרשום דירה בטאבו

זוג קורא מסמכים על תשלומים

לפי שאתם קונים דירה, רצוי לבדוק כמה עולה לרשום דירה בטאבו, ולפי מה מחשבים את זה. בידקו את הרישום שלה בלשכת רישום המקרקעין (טאבו) רישום בעלות על נכס נקרא 'נסח טאבו' ואפשר לראות אותו/להוריד אותו גם דרך מספר אתרי אינטרנט. זה רלוונטי לדירת יד שנייה שאתם קונים מאדם אחר שהוא בעל הדירה. כשתקבלו את הנסח טאבו בידקו שהנכס נקי וללא שעבודים או חובות. אחרי שתחתמו על חוזה הרכישה, בעת רכישת הדירה מקבלן או מאדם פרטי. כמובן שחובתכם להעביר את רישום הדירה בטאבו על שימכם. חשוב שעורך-דין יבצע את זה עבורכם.

לרוב, עורך הדין שביצע את עסקת הקניה הוא זה שמשלים את התהליך מול הטאבו ו'תופר' את כל החוטים הנדרשים. מבחינת התהליך זה ממש פשוט, ממש כמו העברת בעלות על רכב. הוא גם לא עולה הרבה. בסך הכל אגרת רישום של כ-200 ₪ (כמובן שזה לא כולל את שכר הטרחה של עורך-הדין שיטפל בזה עבורכם. שכר טרחה הוגן של עו"ד על עסקת קניית דירה הוא חצי אחוז מסכום הדירה)

אשה עם כרטיס אשראי

כמה עולה לרשום דירה בטאבו עבור דירה מקבלן

כשקונים דירות חדשות מקבלן, התהליך של רישום-הבעלות הוא שונה וטיפה יותר מורכב, ולרוב היזם עצמו הוא זה שאחראי על הרישום (יהיו מקרים בהם תירשם על הנכס 'הערת אזהרה' לטובת הרוכש). חשוב לדעת שיש מקרים בהם דירות בבית חדש שכבר עומד כמה שנים עדיין לא נרשמו בטאבו באופן מסודר. מצב כזה הוא שונה ממה שתואר לעי"ל, ורישום בעלות חדש מסוג זה יכול להיות כרוך באלפי שקלים.

איזה טפסים נדרשים לרישום הדירה בטאבו

להליך רישום דירה בטאבו צריך להביא את ה'טופסולוגיה' הבאה: בקשה לרישום הדירה על ידי הרוכש וגם חתימת המוכר על הבקשה. תעודות זהות של המוכר והקונה. אישור מהעירייה שהדירה נקיה מכל חוב ארנונה/חשמל/מים. אם יש משכנתא, אז אישור משכנתא ושטר-משכנתא מהבנק הרלוונטי. אישור תשלום אגרה על ביצוע פעולה בטאבו ורישום משכנתא. חשוב לדעת שלא ניתן לקנות באמצעות משכנתא דירת יד שנייה שאיננה רשומה בטאבו, כי הבנקים לא מאשרים משכנתא במקרים כאלה, לרוב רק בדירות המשווקות במסגרת פרויקטים חדשים ודירות חדשות.

חשוב לדעת גם שחשוב שתהיה הלימה בין רישום הדירה בטאבו לבין היתר-הבנייה המקורי. למשל: ישנם מצבים שבהם חנות הפכה לדירת סטודיו, או שבית-מלאכה ומסחר הפך לדירת מגורים לסטודנטים. כלומר נכס שהוא ממש לא דירה-כחוק משמש לדירה-בפועל. ישנם המון נכסים עם 'חריגות בנייה' שבוצעו שלא כחוק, כמו 'לקיחת שטח מהחצר הציבורית לתוך דירת הקרקע הפרטית, סגירת מרפסת-גג עם חלק משטח הגג-הציבורי של הבניין, וכו'. כל עוד שהשימוש הפרטי מתאפשר פיזית למי שגר בנכסים כאלה זה בסדר (כביכול) אבל כשבאים למכור או לקנות נכסים כאלה, יש לזה משמעות קריטית ברמת התמחור וברמת הרישום. אז שימו לב והיזהרו!

מחשבון לחשב כמה עולה לרשום דירה בטאבו

אם בא לכם קצת להגדיל ראש, אז לידיעתכם: יש שלושה סוגי נסחים בטאבו

  • נסח מרוכז – שכולל את רישום כל בעלי הדירות בבניין,
  • נסח היסטורי – בו מפורטות כל הבעלויות על הנכס מן העבר ועד היום,
  • ונסח טאבו רגיל – שבו מפורטים נתוני הנכס (סוג הנכס, גוש,חלקה,תת-חלקה, שטח במ"ר) שם הבעלים הנוכחי, ובנוסף גם ההצמדות לקניין, כמו: גג,חניה,מחסן. לעיתים יופיעו בנסח טאבו הערות כמו: זיקת מעבר, איסור מכירת הנכס או איסור העברתו כקניין לתושב חוץ, ועוד. לסיכום, חשיבות רישום הנכס בטאבו היא מכרעת וחיונית מכל הבחינות.

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

תוכן עניינים
אהבתם את המאמר? שתפו!
התקשרות מהירה
050-6725005
או השאירו פרטים ונחזור אליכם
מה חדש באתר?
Open chat
שלום וברכה!
אני אודליה דדון מנכ"לית החברה.
אני כאן כדי לסייע לכם במה אוכל לעזור?
Call Now Button