כמה לוקח עורך דין בקניית דירה

עורך דין לוחץ יד

אם אתם לקראת רכישת דירה, בין אם זה מקבלן או בין אם זו דירת יד שנייה, מן הסתם עולה בדעתכם כמה לוקח עורך דין בקניית דירה, אל תתפתו לבצע את התהליך לבד. קחו עורך דין שמתמחה בנדל"ן שילווה אתכם לאורך כל התהליך עד החתימה. החל משנת 2018 נקבע בחוק גובה שכר הטרחה שעורך דין יכול לקחת עבור שירות בתהליך של קניית דירה: סכום מרבי של 0.5 אחוז מסכום הקנייה בתוספת מע"מ או סכום של 5000 ש"ח. כך שכל עורך דין שיבקש לגב מכם סכום יותר גבוה, דעו שזו עבירה על החוק.

בניין חדש

שכ"ט לעורך דין עד 5000 שקל

בעבר לא היה קבוע בחוק כמה לוקח עורך דין בקניית דירה, אבל מאז שהסכום מסודר חוקית אף אחד לא יכול 'לחלוב' אתכם. ליווי של עורך דין הוא מאוד חשוב בתהליך של רכישת דירה מקבלן או משומשת, הוא יגן עליכם ויבדוק עבורכם 'בציציות' לגבי הנכס שאתם רוצים לקנות גם אם זו קניית דירה על הנייר יהיה צורך לבדוק על הקרקע מה טיבה, יציף כל בעיה ויטפל בה, ויסגור לכם עסקה בטוחה. למה זה חשוב? כי יש נכסים עם חריגות בנייה, יש נכסים עם אלמנטים שנבנו באופן לא חוקי, יש נכסים שהשטח שלהם מדווח בגודל מסוים, למרות שבפועל הוא קטן יותר וזה יותר יעזו לכם לדעת גם איך מודדים שטח דירה, לכל אלה, למשל, יש משמעות שצריכה לבוא ליד ביטוי במחיר שתשלמו על הנכס וכן כמה משלמים מס רכישה.

עורך דין מקצועי יכול להגן עליכם במקרים כאלה ולחסוך לכם כסף. דוגמא נוספת: יש נכסים שעדיין לא רשומים כ'בית משותף', זה לא אומר שלא כדאי לקנות נכס כזה, אבל זה אומר שצריך לבדוק מדוע הוא עדיין לא רשום כבית משותף ולהבין את המשמעות של זה. גם כאן עורך דין מקצועי יבהיר לכם את הסטטוס של הנכס ויידע להתנהל נכון בהתאם. חשוב שתבינו שעורך דין הוא קו-ההגנה שלכם בתהליך קניית דירה (או כל נכס נדל"ן להשקעה או למגורים אחר) ושלא כדאי להתקדם לעסקה מבלי להיעזר באיש מקצוע.

לקוחות שואלים כמה לוקח עורך דין לקניית דירה את העורך דין ולוחצים ידיים

אל תחסכו בפונקציה החשובה הזאת

כמה לוקח עורך דין בקניית דירות חדשות וכמה לדירות יד שנייה? כאן על פי המקובל ולפי המלצת לשכת עורכי הדין, הוא יכול לגבות סביב 1.5 אחוז מסכום העסקה בפועל. אבל מכיוון שכאן מדובר בהמלצה ולא בחקיקה-מגבילה, הרי שעורך הדין יכול גם לדרוש שכ"ט גבוה יותר. אל תוותרו על שירותי עורך דין בתהליך רכישת הדירה, כי כאמור למרות שזו עבורכם הוצאה, ההוצאה הזו תגן עליכם ואף תחסוך לכם זמן, טעויות וכסף. אל תשכחו שיש הרבה 'ריצות' סביב רכישת נכס: בדיקות לגבי הנכס בעיריה, בטאבו, בגנזך וכדומה, נדרשים חישובי מס, נדרשת בדיקה מעמיקה של טיוטת חוזה המכר ועוד, ואת כל אלה עורך דין מקצועי יעשה עבורכם על הצד הטוב ביותר.

איש במסמכים כותב שמולו יושב מישהו

כמה לוקח עורך דין בקניית דירה ואיזה עו"ד מומלץ עבורכם

קחו לעצמכם עורך דין מקצועי שמתמחה בנדל"ן, אך ורק עורך דין שזו ההתמחות שלו ושהוא כבר ביצע מספר יפה של עסקאות נדל"ן. בקשו לקוחות-ממליצים שיספרו לכם על חוויית השירות שלו, אל 'תהמרו' ואל תתביישו לבדוק את מי אתם ממנים לתפקיד 'שומר הסף' שלכם. זה המקום ללכת רק על בטוח. יש מקרים שבהם עורך דין טוב יריץ לכם זריז את כל התהליך, יש מקרים שהוא 'יציל' אתכם מרכישת נכס שהרישום שלו לא כשר ושיש עליו חריגות בניה מסוכנות, עורך דין טוב יידע לשאול את על השאלות שאתם לא תמיד יודעים לשאול. הוא בקיא בחוקים ובתתי-הסעיפים, ואלה כלים שגם אם אתם מבינים בתחום, לכם אין אותם ברמה שלו יש אותם.

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

תוכן עניינים
אהבתם את המאמר? שתפו!
התקשרות מהירה
050-6725005
או השאירו פרטים ונחזור אליכם
מה חדש באתר?
Open chat
שלום וברכה!
אני אודליה דדון מנכ"לית החברה.
אני כאן כדי לסייע לכם במה אוכל לעזור?
Call Now Button